• 10 aprilie 2025, Adriana BURLACU
Două grupuri de cadre didactice de la Școala Gimnazială Vădeni, județul Brăila, au participat, în perioada 31 martie – 4 aprilie 2025, la două cursuri de formare Erasmus+ în cadrul unui proiect care sprijină dezvoltarea profesională a personalului didactic prin fonduri europene. Participarea la aceste cursuri reprezintă un pas important în direcția modernizării procesului educațional și alinierii acestuia la cerințele europene actuale.
Profesoara Steluța Perianu, directorul școlii Gimnaziale Vădeni, este coordonatorul proiectului, având Codul de acreditare SCH Erasmus+: 2022-2-RO01-KA120-SCH-000107102 și Numărul de referință al proiectului pentru anul școlar 2024-2025: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000205561. Această acreditare dă școlii oportunitatea de a participa în mod constant la mobilități și formări europene care vizează creșterea calității învățământului prin metode inovatoare.
Cele două cursuri, intitulate „Innovative Approaches to Teaching” și „Going Digital into an Innovative Classroom”, s-au desfășurat la ITC International Training Center din Praga, un centru de formare recunoscut pentru abordările moderne în educație. Pe parcursul celor cinci zile de activități intense, cadrele didactice au fost implicate în sesiuni de învățare concentrate pe metode inovatoare de predare, evaluare și utilizare a tehnologiei în sala de clasă.
Obiectivele principale ale formărilor au fost dezvoltarea competențelor digitale, promovarea învățării centrate pe elev, sprijinirea incluziunii și încurajarea gândirii critice. În cadrul cursurilor, participanții au avut ocazia să experimenteze aplicații și instrumente digitale, să colaboreze în proiecte interactive și să descopere noi modalități de motivare a elevilor. Aceste activități vor sta la baza elaborării unor resurse educaționale moderne, care vor contribui la creșterea eficienței actului didactic.
Cursurile au avut și un puternic caracter practic, punând accent pe exemple concrete de activități care pot fi implementate cu succes în orice clasă. La finalul formării, cadrele didactice au întocmit planuri de acțiune pentru aplicarea cunoștințelor dobândite în propria activitate, urmând să organizeze sesiuni de diseminare și ateliere practice pentru colegii din școală și pentru elevi.