×
Social
Sănătate
Educație
Cultură
Evenimente
Administrație
Sport
4.5516
4.9774
Ziar Braila
Bilanțul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Brăila, pe primele 6 luni


• 14 august 2024, Adriana BURLACU


Primul semestru a fost unul plin pentru lucrătorii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Brăila, care au anunțat că au fost întreprinse 693 de acțiuni de control în municipiul și județul Brăila, dintre care 314 pe produse alimentare, 234 pe produse nealimentare, 23 pe servicii alimentare, 117 pe servicii nealimentare și 5 pe servicii financiare. Valoarea mărfurilor comunitare neconforme oprite definitiv de la comercializare a fost de 463.772 lei, iar cea a mărfurilor extracomunitare neconforme oprite definitiv de la comercializare a fost de 11.724 lei.

Pe perioada controalelor, au fost prelevate 36 probe de produse alimentare (carne de pui pentru determinare Salmonella și examen organoleptic; miere pentru determinare parametrii fizico-chimici și microbiologici), cât și nealimentare (produse textile pentru determinarea compoziției fibroase, amestec binar de fibre; produse electrice pentru îndeplinirea cerințelor tehnice de punere pe piață), 16 dintre produsele nealimentare fiind găsite neconforme. Prin urmare, date fiind deficiențele observate, pe primul semestru al acestui an lucrătorii CJPC au aplicat 1059 de sancțiuni contravenționale, dintre care 711 amenzi contravenționale, în valoare totală de 2.528.000 lei, și 348 avertismente.

Printre cele mai întâlnite abateri s-au aflat comercializarea de produse cu data limitei de consum sau data durabilității minimale depășite; comercializarea de produse cu parametrii fizico-chimici neconformi în raport cu indicatorii prevăzuți sau declarați; comercializarea de produse cu elemente de identificare incomplete sau incorecte; – comercializarea de produse alimentare și nealimentare cu elemente de identificare netraduse în limba română; informarea incompletă sau incorectă a consumatorilor în cadrul serviciilor prestate către populație. S-a mai observat și nerespectarea clauzelor prevăzute în contractele încheiate de operatorii economici cu consumatorii; neafișarea prețurilor și a tarifelor sau neafișarea într-o formă clară, neechivocă, ușor de citit la comercializarea produselor sau la prestarea serviciilor; utilizarea de produse alimentare neconforme în cadrul prestării serviciilor de alimentație publică tip restaurant, fast food, pizzerie; dotarea neadecvată a unităților care prestează servicii către populație; neafișarea denumirii unității, a codului de înregistrare la Registrul Comerțului, a orarului de funcționare. Nu în ultimul rând, a fost sancționată și nerespectarea condițiilor de depozitare, expunere la vânzare, prevăzute de producători pentru menținerea caracteristicilor calitative; utilizarea de practice comerciale incorecte la prezentarea ofertelor și comercializarea produselor și serviciilor; prezentarea unor afirmații ce nu pot fi probate; utilizarea de mijloace de măsurare și control neverificate metrologic; comportamentul incorect al operatorilor economici la prestarea serviciilor.

Tot pe primul semestru al lui 2024 Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila a înregistrat 415 sesizări și reclamații, din care 37 pe produse alimentare, 200 pe produse nealimentare, 13 pe servicii alimentare, 150 pe servicii nealimentare, 15 pe servicii financiare, dintre care au fost soluționate ca întemeiate sau cu rezolvare amiabilă 155.