×
Social
Sănătate
Educație
Cultură
Evenimente
Administrație
Sport
4.4749
5.0564
Ziar Braila
Proiectul “Comportamentul meu, încotro!?” merge mai departe


• 11 februarie 2025, Adriana BURLACU


În ultimii ani, conduita adolescenților a avut de suferit, în sensul că mulți dintre ei acționează fără să le pese de urmările acțiunilor lor, de extinderea acestora în mediul de socializare și relaționare. Creșterea alarmantă a conduitei în dezacord normelor și regulilor instituționale, se concretizează prin numărul crescut de incidente în școli, licee, grupuri școlare și nu numai. Finalitatea acestor acțiuni comportamentale conduce, de cele mai multe ori la grave probleme de conduită, la privarea de libertate, care privită de unii adolescenți teribiliști “nu e mare lucru” dar, care pe termen lung face să se resimtă profund sentimente de tristețe, deprivare afectivă, coșmaruri, izolare, însingurare și întrebări ale părinților.

Prin urmare, pentru a veni în sprijinul familiilor, al școlii, al societății, la Centrul de Detenție Tichilești Brăila continuă și în acest an proiectul interinstituțional cu tema „Comportamentul meu, încotro!?”, gândit de specialisti ai sectorului Reintegrare Socială. Deschiderea activităților a avut loc zilele trecute la Liceul de Arte Hariclea Darclee” Brăila, unde un grup de tineri custodiați în centrul de detenție, escortați de personalul sectorului siguranța deținerii și regim penitenciar, cărora li s-au alăturat și un educator în sectorul Reintegrare Socială și un cadru didactic al Școlii Gimnaziale Speciale Tichilești, a desfășurat o activitate cu caracter interactiv, cu elevi din clasele de liceu.

Activitatea a parcurs mai multe etape, de la intercunoașterea participanților, la schimbul de opinii, experiențe de viață, obiceiuri până la mesaje de încurajare și atenționare în sfera anturajului, a grupurilor de covârstnici, a mediului social.

Din discuțiile purtate pe parcursul celor aproximativ 90 minute, au fost emise numeroase idei ce au vizat nevoia de monitorizare și cunoaștere a grupului de prieteni, cunoașterea preocupărilor copiilor de către părinții acestora, o mai bună relaționare copil-părinte concretizată prin petrecerea unui timp îndelungat împreună, o atenție sporită acordată copiilor în plan emoțional, deschiderea părinților către școală și gestionarea eficientă a timpului liber.

„Feedback-ul desprins a creat o ușoară stare de “ alertă” în mintea adolescentilor liceeni, ascultând și poveștile de viață relatate de tinerii din centru. Au fost realizate postere cu mesaje din sfera comportamentului antisocial de consum al substanțelor interzise, substanțe care afectează viata socială și psihicul a milioane de oameni. Finalul activității a fost unul “ vocațional” în sensul că unul dintre tinerii prezenți, a susținut un recital instrumental la acordeon demonstrând celor prezenți talentul și pasiunea pentru muzică”, au precizat reprezentanții Centrului de Detenție Tichilești.