Trei atracții turistice din județul Prahova s-au calificat în competiția „Destinația Anului”, considerat la ora actuală drept cel mai amplu concurs turistic din România, fiind astfel incluse în cele aproximativ 150 de destinații admise pentru anul 2025. Pe lângă latura competițională, „Destinația Anului” este și o platformă de promovare, atât a brandurilor în domeniu cât și a locurilor mai puțin cunoscute.
Organizatorii au precizat că toate destinațiile calificate în competiția Destinația Anului au fost împărțite pe mai multe categorii: Orașe care inspiră (municipiile care se remarcă prin notorietate și investiții în turism) – s-au calificat în competiție 19 orașe; Stațiuni Balneo-Climaterice (stațiuni deschise pe întreaga durată a anului, de interes local și național) – s-au calificat în competiție peste 25 de stațiuni; Tărâmuri fermecate (localități sau regiuni până la 3,000 km² cu valoare naturală și istorică deosebită) – s-au calificat în competiție peste 30 de tărâmuri; Sate de poveste (sate și comune ce oferă experiențe autentice în mediul rural) – s-au calificat in competiție mai mult de 25 de sate; Distracție și aventură (destinații ce oferă experiențe pentru toate vârstele, sportive sau de agrement) – s-au calificat in competiție peste 20 de atracții; Cultură și educație (muzee, castele și alte atracții culturale) – s-au calificat in competiție peste 40 de atracții.
La categoria Stațiuni balneo-climaterice pe listă se află și Lacu Sărat, la Tărâmuri fermecate printre participanți se numără și Parcul Natural „Balta Mică a Brăilei”, iar la Cultură și educație lista începe cu Biserica Greacă „Buna Vestire” Brăila.
În perioada 1 februarie – 1 martie 2025 echipa organizatorică în colaborare cu reprezentanții destinațiilor finaliste a creat o pagină de evaluare pentru fiecare destinație finalistă, pe pagina
www.destinatiaanului.ro. Aceste pagini de promovare au devenit publice în data de 1 martie 2025, și vor sta la baza voturilor primite de finaliști din partea Publicului si a Juriului.
Concursul “Destinația Anului” este o competiție de interes național organizată în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Alianța pentru Turism, Uniunea Consiliilor Județene din România, Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV), Oficiul Național al Turismului al Republicii Moldova, Asociația Cred în România, Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenorești, Urlaub in Rumanien, Academia de Studii Economice București și Asociația de Ecoturism din România (AER) și Mamaia.
În sezonul trecut al competiției, câștigătorii au fost: Municipiul Sibiu (categoria Orașe care inspiră), Cetățile Dacice din Munții Orăștiei (categoria Tărâmuri cu istorie și Tradiție), Delta Dunării (categoria Regiuni de Eco-turism), Bran (categoria Stațiuni turistice), Biertan (categoria Sate de poveste), Castelul Corvinilor Hunedoara (categoria Atracții Cultural-Educative), Mini Transilvania (categoria Parcuri de Distracție și Aventură), Green Village Sfântu Gheorghe (categoria Resort), Castel Hotel Daniel (categoria Boutique), Casa Timiș (categoria Experiențe Gastronomice).