Primăriile și consiliile județene din România au acces gratuit, începând din 21 iulie, la extrasele de carte funciară și la planurile cadastrale, prin intermediul platformei myEterra. Măsura vizează simplificarea procesului de emitere a autorizațiilor de construire, certificatelor de urbanism și altor acte administrative.
Decizia vine în urma eliminării, în luna aprilie, a taxelor aferente extraselor de carte funciară pentru proprietari, precum și a extinderii serviciului online gratuit din 2 iunie. Scopul principal este reducerea birocrației și a costurilor pentru cetățeni.
Accesul digital direct pentru autorități înseamnă mai puține documente solicitate cetățenilor și accelerarea procedurilor administrative.
Totodată, Parlamentul analizează în această perioadă Codul Amenajării Teritoriale, Urbanismului și Construcțiilor (CATUC), care integrează 17 acte normative și urmărește crearea unui cadru legislativ unitar și eficient.
”Realitatea arată că reducerea birocrației este posibilă atunci când există voință politică și colaborare între ministere, Parlament și autoritățile locale. Ca deputat, mă voi asigura că procesul de simplificare administrativă și digitalizare, continuă cu transparență și că, orice problemă apărută va fi rezolvată cu prioritate în interesul oamenilor și al comunităților.”, a precizat
Doinița Ciocan, deputat PSD Brăila.