×
Social
Sănătate
Educație
Cultură
Evenimente
Administrație
Sport
4.3756
4.9773
Ziar Braila
Prezență scăzută la simularea Evaluării Naționale, rezultate bune


• 10 aprilie 2025, Adriana BURLACU


Inspectoratul Școlar Județean Brăila a centralizat rezultatele obținute de elevii care au susținut probele scrise la simularea Evaluării Naționale. În județul Brăila, rata de promovare a fost cu aproximativ 5% mai mare decât media națională, iar procesul de evaluare a implicat 205 profesori: 108 pentru Limba română și 97 pentru Matematică, desfășurându-se în 69 de centre de examen, iar centrul zonal de evaluare a fost organizat la Liceul Tehnologic „Edmond Nicolau”.

Prezența la simulare a fost mai scăzută decât se anticipa, în special din partea elevilor cu cerințe educaționale speciale, a celor care învață cu frecvență redusă sau provin din învățământul special. La proba de Limba română, 14,34% dintre elevii înscriși nu s-au prezentat, iar la matematică, procentul de prezență a fost de 84,76%.

La Limba și literatura română au fost evaluate 2.086 de lucrări, dintre care 1.401 au obținut note peste 5, ceea ce înseamnă un procent de promovabilitate de 67,16%. Distribuția notelor arată că 685 de lucrări au primit note sub 5; 313 note între 5 și 5,99; 328 între 6 și 6,99; 346 între 7 și 7,99; 285 între 8 și 8,99; 128 între 9 și 9,99; iar o singură lucrare a fost notată cu 10.

La Matematică, au fost evaluate 2.064 de lucrări, iar 1.566 dintre acestea au fost notate cu minimum 5, rezultând un procent de promovare de 75,87%. Pe intervale de notare, 498 de lucrări au fost sub 5; 384 între 5 și 5,99; 415 între 6 și 6,99; 385 între 7 și 7,99; 286 între 8 și 8,99; 93 între 9 și 9,99 și doar 3 lucrări au obținut nota 10.

Evaluarea lucrărilor s-a realizat digitalizat, într-un sistem asemănător cu cel de examen, ceea ce a asigurat o distribuire aleatorie a lucrărilor către evaluatori din întreaga țară. Corectitudinea și transparența au fost garantate prin monitorizare atentă, iar în cazurile unde s-au înregistrat diferențe mai mari de un punct între notele celor doi evaluatori, lucrările au fost recorectate de alți doi. Nota finală a fost calculată ca medie aritmetică a celor două note rămase după eliminarea valorilor extreme.

Rezultatele nu au fost afișate public, ci au fost comunicate individual fiecărui elev. Inspectoratul Școlar Județean Brăila a transmis rezultatele către toate unitățile de învățământ, acestea urmând să fie analizate sub formă de cataloage și borderouri aferente fiecărei probe. În continuare, fiecare școală va analiza rezultatele obținute în cadrul consiliilor profesorale, în ședințe cu părinții și prin discuții directe cu elevii, pentru a identifica soluții de îmbunătățire a performanțelor în vederea examenului real din vară. Acest demers este esențial în pregătirea elevilor pentru Evaluarea Națională și în sprijinirea celor care au nevoie de intervenții educaționale suplimentare.