• 12 martie 2025, Adriana BURLACU
Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” din Brăila a obținut acreditarea Erasmus+ pentru perioada 2023-2027, cu codul de acreditare 2022-1-RO01-KA120-SCH-000103501. Proiectul are scopul de a îmbunătăți competențele digitale ale cadrelor didactice prin utilizarea TIC și a metodelor moderne de predare, de a dezvolta competențele elevilor și ale profesorilor pentru crearea unui mediu educațional incluziv, precum și de a sprijini învățarea activă prin dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor.
În cadrul proiectului pentru anul școlar curent (2024-1-RO01-KA121-SCH-000202003), două cadre didactice la un stagiu de formare în Italia, trei profesori vor participa la un stagiu de observare (job shadowing) în Turcia, iar 13 elevi vor participa la o mobilitate în Turcia, la Școala Halit Ozpirinc Anadolu Lisesi din Izmir. Mai întâi însă, coordonatorul proiectului, prof. Daniela Petre, a efectuat o vizită pregătitoare la școala din Izmir. Scopul vizitei a fost stabilirea programului pentru săptămâna Erasmus, care va avea loc între 6 și 12 aprilie 2025. În prima zi a vizitei, au avut loc întâlniri cu directorul școlii, prof. Cesim Zeydan, și cu alți membri ai echipei educaționale, unde au fost prezentate obiectivele proiectului, profilul participanților și nevoile educaționale ale acestora. De asemenea, au fost stabilite temele de cercetare pentru elevii români și modalitățile de evaluare a acestora. În cadrul aceleași vizite, a fost stabilit și programul activităților pentru elevi și profesori, inclusiv activitățile culturale și vizitele la locurile de cazare.
Prof. Corina Dan și prof. Mihaela Banică au participat la un curs în Bologna, Italia, despre integrarea tehnologiilor digitale și a inteligenței artificiale în educație. Cursul a oferit oportunități de a învăța noi metode de predare, de a explora instrumente inovative și de a împărtăși experiențe educaționale cu profesori din alte țări europene. Aceste activități fac parte din eforturile Școlii Gimnaziale „Al. I. Cuza” de a oferi elevilor și cadrelor didactice oportunități de învățare și dezvoltare continuă, contribuind astfel la îmbunătățirea procesului educativ.