• 11 octombrie 2024, Adriana BURLACU
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat pe 6 iulie 2023, a intrat pentru a patra oară în proces de asfaltare. Spre deosebire de dățile precedente, acum constructorul a afirmat că lucrurile vor fi mult mai bune, pentru că va folosi o nouă rețetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod, unic în România.
Circulația pe Pod a fost deviată, începând de miercuri, 9 octombrie, pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare, după cum a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău: “au început lucrările de asfaltare pe Podul de la Brăila, DN2S, km 4+500 - km 6+600, - sensul Tulcea către Brăila. Devierea traficului rutier de pe Calea 2 pe Calea 1 la km 7+000, cu revenire în Calea 2 la km 3+000. Circulația rutieră se desfășoară în ambele sensuri cu restricție de viteză de 30 km/h. Lucrările de asfaltare vor dura 6 zile iar semnalizarea se realizează cu balize direcționale și lămpi de culoare galbenă intermitentă pe timpul nopții”, a transmis Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.
Pentru că sunt destui conducători auto care și-au exprimat nemulțumirea legată de starea în care se află asfaltul de pe Pod, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, a ținut să sublinieze că “de data aceasta, așa cum susține constructorul, este o rețetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această rețetă de asfalt va rezista și nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu, iar la vară nu vom mai avea deformările pe care le-am avut până acum. Practic, este o rețetă adaptată Podului de la Brăila, pentru că, într-adevăr, Podul de la Brăila este singurul pod de genul acesta din România, este unicat, are niște specificități ale lui. Dacă faci tot podul specific, trebuie să îi faci și asfaltul specific, pentru că se vede că asfaltul standard pus până acum nu a rezistat”.
De asemenea, acesta a mai adăugat că Podul peste Dunăre va fi reasfaltat în totalitate, după finalizarea lucrărilor pe calea 2 de rulare, traficul de pe calea 1 urmând să se mute aici, pentru ca și calea 1 de rulare să intre în proces de asfaltare.”Ca timpi tehnologici, patru zile vor așterne primul strat de asfalt pe calea 2 de rulare, adică sensul dinspre Tulcea, spre Brăila, după care vor avea o pauză de trei zile, pentru ca primul strat de asfalt să își atingă clasa. Vrem să se respecte toți timpii tehnologici, ca să nu mai avem după aceea surprize și dezbateri, dacă apar deteriorări. Apoi, încă trei zile vor așterne al doilea strat de asfalt, stratul final. După ce vor finaliza lucrările, vor transfera traficul de pe calea 1, pe care se circulă acum, pe calea 2, și vor începe și acolo lucrările de frezare și, ulterior, de așternere a asfaltului. Aici se va ține cont și de condițiile meteorologice, pentru că vrem ca, la această etapă, toți timpii tehnologici și toate procedurile să fie respectate la virgulă, dacă apar probleme, să știm exact de unde sunt. Să nu ne mai trezim ba că s-a așternut asfaltul pe ploaie, ba că nu știu ce temperatură nu era, să terminăm odată cu toată șarada de pe Podul Brăila, pe care trebuie să se circule fără problem”, a încheiat acesta.