• 10 octombrie 2024, Adriana BURLACU
Mai mulți polițiști din cadrul Compartimentului Analiza și Prevenirea Criminalității, cărora li s-au alăturat și specialiști din cadrul Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Brăila au desfășurat activități preventive cu un număr de peste 100 elevi și cadre didactice din cadrul Școlii Gimnaziale Romanu.
Prin derularea acestor activități s-a dorit informarea adolescenților cu privire la riscurile consumului de substanțe interzise, efectele pe care drogurile le au asupra organismului, asupra dezvoltării lor, dar și asupra viitorului, cu accent pe riscul implicării în calitate de victime sau chiar de autori ai unor fapte penale, dar și prevenirea fenomenului de delincvență juvenilă. Pentru un mai mare impact în rândul elevilor, polițiștii au folosit ochelari special concepuți pentru a induce celor care îi poartă efectele consumului de droguri, respectiv de alcool. De altfel, au fost organizate mai multe experimente, în cadrul cărora participanților li s-a cerut să efectueze o serie de operațiuni (să strângă obiecte într-un interval de timp, să citească un text), inițial fără ochelari, apoi purtând ochelarii speciali.
În plus, după cum se precizează într-un comunicat de presă remis cu acest prilej, “polițiștii au prezentat elevilor noțiuni generale referitoare la infracțiuni, contravenții, răspundere penală, sancțiuni aplicabile minorilor și le-au explicat care sunt faptele penale și contravenționale cel mai des săvârșite de minori dar și consecințele pe care săvârșirea unei fapte penale le poate avea asupra viitorului unui minor.
Activitățile desfășurate se înscriu în seria demersurilor din cadrul Programului județean de prevenire a victimizării minorilor pentru anul 2024, din nevoia unei abordări integrate a nevoilor de siguranță ale copiilor, activitățile de prevenire a victimizării minorilor sunt intensificate și în relația cu cadrele didactice, parinții/tutorii legali ai elevilor, pentru eficientizarea comunicării preventive și conștientizarea importanței suportului de specialitate în procesul educațional”.