• 9 ianuarie 2025, Adriana BURLACU
ANAF este una dintre instituțiile pe seama căreia apar destul de multe știri care nu se confirmă, în special din faptul că majoritatea românilor nu au cunoștințele necesare pentru a le verifica acestora corectitudinea. De aceea, pe această cale, reprezentanții ANAF au făcut anunțul oficial că în urma implementării sistemului e-Factura, persoanele fizice nu vor avea nicio obligație de a descărca facturi sau de a accesa Spațiul Privat Virtual (SPV). Deși sistemul electronic va deveni activ, responsabilitatea de a transmite facturile revine exclusiv furnizorilor, care vor continua să le trimită către destinatari, atât pe suport clasic, de hârtie, dar și prin canale electronice.
Prin urmare, indiferent de modificările aduse de noul sistem fiscal, românii nu riscă să rămână fără energie electrică sau alte servicii. Furnizorii vor respecta aceleași reguli ca și până acum, iar facturile vor ajunge în continuare la consumatori, fără nicio întrerupere a serviciilor. De asemenea, trebuie să se cunoască faptul că toate facturile vor fi și înregistrate în sistemul național RO e-Factura, astfel că procesul devine mai transparent și mai eficient.
Sistemul e-Factura se implementează pentru a facilita controlul fiscal și pentru a reduce evaziunea, dar nu va afecta în niciun fel relațiile dintre furnizori și consumatori, este mesajul pe care l-a transmis cu acest prilej, conducerea ANAF.