Certificarea cu titlul „Școală Europeană” conferă recunoaștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale
Ministerul Educației a publicat lista cu unitățile de învățământ care au primit titlul de Școală Europeană. Pe aceasta se află anul acesta și trei unități școlare din Brăila. Este vorba despre
Școala Gimnazială Vădeni – locul 3 cu 193 de puncte, Grădinița cu Program Prelungit nr. 37 – locul 89 cu 156 de puncte și Grădinița cu Program Prelungit nr. 6 – locul 104, cu 150 de puncte.
Competiția „Școală Europeană” se adresează tuturor unităților de învățământ preuniversitar implicate în programele europene din domeniul educației și formării profesionale Erasmus+ și constă în evaluarea calității și coerenței managementului școlii, reflectat în documentele manageriale, precum și a impactului pe care activitățile derulate în cadrul proiectelor europene l-au avut asupra culturii organizaționale și a ethosului școlii.
Prin această inițiativă, lansată în 2004, Ministerul Educației încurajează și motivează participarea unităților de învățământ preuniversitar din România la programele europene din domeniul educației și formării profesionale lansate de Uniunea Europeană începând cu 1997 (Erasmus+ 2014-2020, Erasmus+ 2021-2027, eTwinning, Tineret în Acțiune, Fonduri Strucutrale, ROSE, EPAS, PNRAS, PNRR etc.) și contribuie la dezvoltarea mobilității internaționale și la schimbul intercultural, obiective asumate pentru construirea Spațiului European al Educației.
Lansată în 2004 ca semn al recunoașterii contribuției școlilor românești la sprijinirea eforturilor României de integrare în Uniunea Europeană, competiția pentru obținerea certificatului „Școală Europeană” este recunoscută de instituțiile europene ca un bun exemplu de susținere și valorizare a parteneriatelor școlare dezvoltate în cadrul programelor europene din domeniul educației și formării profesionale.
Certificarea școlilor cu titlul „Școală Europeană” conferă recunoaștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile pe care aceste școli le fac pentru menținerea titlului obținut determină un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi și noi proiecte, ceea ce conduce la o îmbunătățire a managementului școlar și la dezvoltarea unei culturi organizaționale solide.