• 19 decembrie 2024, Adriana BURLACU
CFR Regionala Galați a făcut anunțul că a anulat licitația de modernizare a gării Făurei, parte a unui lot care mai include alte trei gări de pe raza sa, și care mai cuprindea Râmnicu Sărat, Adjud și Mărășești. Potrivit clubferoviar.ro, valoarea licitației pentru Făurei este de peste 25 de milioane de lei, iar anularea a avut loc prin „Decizie a cumpărătorului, nu în urma unei cereri a ofertantului de soluționare a căilor de atac privind atribuirea, datorată unor erori tehnice sau procedurale”, după cum sună anunțul făcut în SEAP.
Tot în cadrul aplicației se mai precizează că „entitatea contractantă a decis anularea procedurii întrucât comisia de evaluare a constatat existenþa unor erori și omisiuni în caietul de sarcini care a stat la baza achiziþiei serviciilor de proiectare și execuþie lucrări, parte a documentaþiei de atribuire, iar entitatea contractantă se află ,,în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art.2, alin.(2) Legea nr.99/2016 privind achiziþiile sectoriale”.
Reamintim faptul că anunțul inițial de licitație ce avea ca obiect “Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – Lot SRCF Galați, stațiile Râmnicu Sărat, Adjud, Făurei, Mărășești – stația Făurei” a fost depus încă din vară. Potrivit informațiilor publicate atunci în cadrul anunțului, valoarea totală estimată a contractului ar fi de 80.233.940,25 lei, echivalentul a aproximativ 16 milioane de euro șI se preciza că finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
Referitor la modernizarea gării CFR Făurei, considerată a fi un nod important de cale ferată, lucrările care se au în continuare în vedere se referă la modernizarea clădirii de călători din stația CF Făurei cu accentul pus pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, dar și a facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire; înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc; amenajarea de zone de parcare pentru autoturisme; eficientizarea spațiilor ca urmare a recompartimentărilor spațiilor interioare; montarea de coșuri de gunoi, bănci și adăposturi închise pentru călători; mobilierul va fi antivandalism; modernizarea echipamentului de telecomunicații inclusiv pentru informarea călătorilor; asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători reprezentate de balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe pentru persoane cu dizabilități etc.; reabilitarea pasarelei existente. De asemenea, se vor construi peroane care să respecte normele de interoperabilitate, precum și să asigure confort sporit și acces facil pentru pasageri, inclusiv pentru pasagerii cu dizabilități locomotorii; se vor refacționa liniile 1, II, II, III, IV și V pe zona cuprinsă între aparatele de cale din capătul X al stației (exclusiv) și zona aparatelor de cale din capătul Y (inclusiv); se va reconfigura zona aparatelor de cale din cap Y; se mai are în vedere și montarea de panouri fonoabsorbante. Pentru reducerea costurilor cu consumul de energie electrică, cât și pentru a asigura o energie „verde”, a fost prevăzut un sistem fotovoltaic.
În cadrul anunțului din SEAP, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare al licitației anulate a fost data de 19 septembrie 2024, ora 15.00, iar ofertele urmai să fie valabile până pe 19 martie anul viitor.