• 15 ianuarie 2025, Adriana BURLACU
În jur de 1000 de cadre didactice, dar și directori de școală și-ar dori, ca pe parcursul anului școlar, să se renunțe la cel puțin unul dintre programele școala Altfel și Săptămâna Verde. Aceasta a fost una dintre concluziile la care s-a ajuns în urma studiului „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)”, care a fost la finalul anului trecut de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), fără a fi promovat în vreun fel de Ministerul Educației. Cei care l-au realizat susțin că acest studio este unul reprezentativ la nivel național, pentru că la el au participat aproape 7.000 de profesori, majoritatea dintre ei predând la gimnaziu. Cele mai frecvente propuneri ale respondenților au fost legate de renunțarea la unul sau la ambele programe, cel puțin în ultimii doi ani de liceu, iar motivele invocate ar fi cele legate de lipsa banilor pentru a desfășura acțiuni, dificultăți de gestionare a programelor sau lipsa de relevanță a activităților în raport cu curriculumul.
„Aproximativ unul din zece profesori doresc un program de studiu mai riguros și modalități prin care să se evite fragmentarea anului școlar, întrucât acest lucru afectează negativ achiziția de cunoștințe și ritmul învățării, dar și pregătirea elevilor pentru examene. Câteva dintre aceste modalități de evitare a fragmentării ar fi, în opinia profesorilor respondenți comasarea acestor două programe sau scurtarea lor, ori înlocuirea unui astfel de program cu una dintre vacanțe”, se precizează în respectivul studiu.
O altă propunere care a venit din partea cadrelor didactice care au participat la acest studiu ar fi ca școala să aibă autonomie în a decide perioada desfășurării acestor programe în funcție de gradul de solicitare al elevilor, de condițiile meteorologice sau de suprapunerea cu perioadele de simulări sau probe de aptitudini pentru admitere în învățământul vocațional.