×
Social
Sănătate
Economic
Educație
Cultură
Evenimente
Administrație
Sport
Publicitate
4.3573
5.0545
Ziar Braila
Simbioza dintre natură și artă, celebrată prin creativitate și cunoaștere


• 22 mai 2025, Adriana BURLACU


Secția de Științe ale Naturii din cadrul Muzeului Brăilei a fost, recent, gazda unei noi activități educativ-artistice desfășurate sub egida proiectului NATURART.

Participanții, elevii clasei a II-a A de la Liceul Teoretic „Constantin Angelescu” Ianca, au fost îndrumați cu profesionalism de prof. înv. primar Elena Morteciu, sub coordonarea prof. Emil-Ștefănuț Dragomir, directorul instituției. Aceștia au explorat într-un cadru prietenos rolul albinelor în menținerea biodiversității și importanța produselor apicole, printr-o serie de discuții interactive și adaptate vârstei lor.

Activitatea a inclus și un moment educativ despre ierbar, ce este, ce conține și cum se realizează pas cu pas, dându-le copiilor ocazia de a învăța despre plantele din jurul lor prin metode creative. Punctul culminant al întâlnirii a fost atelierul Herbarium Art, desfășurat special în onoarea Zilei Albinei. În cadrul acestuia, copiii au realizat tablouri vegetale spectaculoase, folosind plante culese și pregătite cu grijă în prealabil. Această formă de artă ecologică a stimulat simțul estetic și îndemânarea participanților, rezultatele fiind cu adevărat remarcabile, pline de culoare și originalitate.

Evenimentul a fost organizat cu implicarea unei echipe dedicate: Georgiana Papurică (muzeograf), Elena Buzea (referent), Fatme Nistoroi (muzeograf) și Cristian Pușcașu (inginer de sistem). Aceștia au contribuit la desfășurarea activității într-un mod armonios, acordând suport logistic și informațional pe tot parcursul întâlnirii.

Proiectul NATURART continuă astfel să creeze punți între știință și creativitate, între cunoașterea mediului natural și exprimarea artistică, oferind copiilor contexte educative valoroase și memorabile. Activitățile desfășurate contribuie la dezvoltarea sensibilității ecologice și artistice, încurajând un mod de gândire empatic și responsabil față de natură.