×
Social
Sănătate
Educație
Cultură
Evenimente
Administrație
Sport
4.4117
5.0366
Ziar Braila
Activități preventiv-informative ale jandarmilor în cadrul Campaniilor „Adolescență fără delincvență!” și „Ora de civilizație”


• 12 noiembrie 2024, Adriana BURLACU


Inspectoratul Județean de Jandarmi Brăila a remis un comunicat de presă prin care menționează că în luna octombrie instituția, cu implicarea directă a Compartimentului Prevenirea și Combaterea Faptelor Antisociale, a desfășurat 5 activități preventiv – informative în cadrul Campaniilor „Adolescență fără delincvență!” și „Ora de civilizație”, campanii desfășurate la nivel național pe parcursul acestui an.

În acest scop, jandarmii brăileni au fost în vizită la 5 unități de învățământ, respectiv Școala Gimnazială Ion Băncilă, Liceul Teoretic Panait Cerna, Liceul Tehnologic Panait Istrati, Liceul Teoretic Mihail Sebastian și Colegiul Național Pedagogic D.P. Perpessicius și au discutat cu un numar de 312 de elevi și 12 cadre didactice.

Subiectele dezvoltate de către jandarmi în cadrul discuțiilor cu elevii au fost în primul rând despre riscurile delicvenței juvenile. Astfel, elevii au fost informați despre ce înseamnă delicvența juvenilă, de la comportamente antisociale și infracțiuni minore până la fapte mai grave, explicându-li-se consecințele legale și sociale ale acestora. De asemenea, s-au atins puncte importante, precum omportanța respectului și a normelor sociale. Prin exemple și discuții interactive, jandarmii au subliniat importanța respectării regulilor, atât în comunitate, cât și în școală. Jandarmii le-au arătat elevilor cum anumite gesturi sau acțiuni pot afecta negativ atât pe ceilalți, cât și pe ei înșiși. Nu s-a uitat nici de prevenirea violenței și a bullying-ului. Pe această cale, elevii sunt încurajați să adopte o atitudine non-violentă și să recunoască formele de bullying, fiind sfătuiți să ceară ajutor în caz de nevoie.

Nu în ultimul rând, s-a explicat ce înseamnă responsabilitatea civică, iar în cazul acestor discuții s-a pus accent pe rolul elevilor ca membri responsabili ai comunității, promovând empatia, respectul reciproc și cooperarea.