• 14 august 2025, Adriana BURLACU
Începând cu 1 septembrie 2025, șoferii din România vor plăti mai mult pentru rovinieta auto. Tariful anual pentru autoturisme va crește de la 28 de euro la 50 de euro (TVA inclus), conform modificărilor aduse de Legea 141/2025, parte a primului pachet de măsuri fiscale adoptat de Guvern. Anunțul a fost făcut public de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Această creștere a tarifelor vine într-un context mai amplu de ajustare fiscală și are ca scop alinierea taxelor de utilizare a infrastructurii rutiere la nivelul recomandărilor europene. Autoritățile susțin că noile sume vor contribui la întreținerea și modernizarea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi.
Tot de la 1 septembrie va intra în vigoare și noua grilă de sancțiuni pentru lipsa rovinietei. Dacă în prezent amenda este cuprinsă între 250 și 500 de lei, după modificarea legislației aceasta va fi între 500 și 1.000 de lei, dublându-se astfel cuantumul minim și maxim. „Amenda pentru lipsa rovinietei se majorează de la 250–500 lei la 500–1.000 lei. Tarifele achitate înainte de această dată rămân valabile pentru întreaga perioadă de valabilitate pentru care au fost emise”, a transmis CNAIR într-o postare publicată pe pagina oficială de Facebook.
Compania de drumuri le recomandă tuturor conducătorilor auto să verifice valabilitatea rovinietei înainte de a porni la drum și să se asigure că respectă noile reglementări pentru a evita sancțiunile. De asemenea, reprezentanții CNAIR reamintesc că rovinieta poate fi achiziționată online, prin aplicații mobile, SMS sau de la punctele autorizate, iar lipsa acesteia atrage după sine aplicarea automată a amenzii, în baza sistemului de camere fixe instalate pe drumurile naționale.
Modificările aduse regimului rovinietei marchează una dintre cele mai importante actualizări ale legislației rutiere din ultimii ani, având impact direct asupra costurilor de utilizare a drumurilor publice pentru milioane de șoferi din țară. Autoritățile afirmă că, deși creșterea poate fi resimțită de populație, ea este justificată de necesitatea finanțării adecvate a infrastructurii rutiere, într-un context în care România are în continuare nevoie de investiții majore în rețeaua sa rutieră.