×
Social
Sănătate
Economic
Educație
Cultură
Evenimente
Administrație
Sport
Publicitate
4.4142
5.0889
Ziar Braila
Activitate dedicată Educației Globale la Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Brăila


• 19 noiembrie 2025, Adriana BURLACU


La școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” din Brăila, structură a școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul”, s-a desfășurat pe 18 noiembrie 2025, o activitate educativă integrată în programul „Săptămânii Educației Globale”, având ca temă „Modelarea unui viitor just, pașnic și sustenabil”. Totul s-a desfășurat sub motto-ul „Speranța în acțiune”, aducând în atenția elevilor necesitatea de a înțelege și de a sprijini eforturile globale de consolidare a echității și solidarității în societate. Activitatea a fost coordonată de profesorul Valentina Ganea și a implicat elevii clasei a VII-a AS, care au participat cu interes la un program gândit să stimuleze reflecția, responsabilitatea și implicarea civică.

Tema aleasă urmărește să dezvolte în rândul tinerilor capacitatea de a analiza lumea contemporană dintr-o perspectivă globală, oferindu-le instrumente pentru a înțelege provocările legate de dreptate socială, pace și dezvoltare durabilă. „Săptămâna Educației Globale” este un program european care încurajează școlile să includă în activitățile lor teme universale, precum egalitatea de șanse, respectul pentru diversitate, protejarea mediului și cooperarea între oameni și comunități.

Elevii au început prin a urmări un material PPT elaborat astfel încât să explice într-un limbaj accesibil noțiunile de viitor just, pașnic și sustenabil. Prezentarea a tratat aspecte legate de modul în care societățile pot construi comunități sigure, echitabile și prospere, dar și de importanța educației globale în formarea unor cetățeni responsabili. Elevii au aflat ce înseamnă echitatea în raport cu oportunitățile, cum pot fi prevenite conflictele prin dialog și cooperare, dar și de ce protejarea resurselor naturale reprezintă o condiție esențială pentru dezvoltarea sustenabilă. Materialul a cuprins exemple concrete, a prezentat situații reale din lumea contemporană și a propus soluții care au generat discuții și reflecții printre elevi. Prin intermediul imaginilor și explicațiilor, elevii au fost îndrumați să înțeleagă că modelarea viitorului începe cu acțiuni mici, realizate de fiecare individ în propria comunitate.

A doua parte a activității a constat în completarea unui quiz cu 26 de întrebări pe platforma Wayground, elaborat pe baza materialului PPT vizionat anterior. Quizul, accesibil prin linkul https://wayground.com/join?gc=11621082 a fost conceput pentru a evalua nivelul de înțelegere al elevilor și pentru a-i provoca să-și consolideze cunoștințele prin intermediul unor întrebări de logică, interpretare și analiză. Elevii au lucrat individual, dar au discutat ulterior răspunsurile, descoperind nu doar ce au înțeles corect, ci și ce aspecte necesită aprofundare. Activitatea a avut un caracter interactiv, susținând învățarea prin implicare directă și oferind un cadru modern, digitalizat, care stimulează curiozitatea și gândirea critică.

Atmosfera generală a fost una de interes și implicare, elevii demonstrând deschidere către temele abordate și dorința de a înțelege mai bine rolul lor într-o lume aflată într-o continuă schimbare. Discuțiile generate de material și reflecțiile personale apărute pe parcursul activității au evidențiat faptul că tinerii sunt receptivi la mesajele educației globale și conștienți de impactul pe care îl pot avea în comunitate.