• 23 ianuarie 2025, Adriana BURLACU
Montessorischule Freising, din Germania, școală acreditată Erasmus+ și Colegiul Național “Gheorghe Munteanu-Murgoci” din Brăila sunt parteneri în cadrul unui proiect ce are drept temă „UNESCO Heritage”.
Prin derularea acestuia, s-au urmărit promovarea valorilor culturale și patrimoniale UNESCO, tradițiile și obiceiurile din țările participante la proiect, să ofere ocazia elevilor să cunoască și să compare sistemul de învățământ din cele două țări, să se cunoască și să lege prietenii. Tinerii au luat parte la activități diverse: dezbateri, seri interculturale, activități sportive și artistice, jocuri de rol, întâlniri cu localnici, activități în aer liber, ateliere practice.
Prima întâlnire din cadrul proiectului a avut loc la Colegiul Național „Gh. M. Murgoci” unde profesorii coordonatori din Germania, întâmpinați de prof. Mihaela Florina Giurcă și prof. Romeo Cezar Mocanu – directori, și de coordonatorii proiectului din România – profesorii Mariana Crăciun, Ana Coman, Paula Simona Novac – în perioada 27 – 30 octombrie 2023, au discutat detaliile proiectului și au prezentat obiectivele de patrimoniu din fiecare țară care au fost, de altfel, și destinațiile mobilităților prevăzute în proiect.
Ulterior, tot la Brăila, dar în perioada 17 – 23 martie 2024 în Brăila, oaspeții au vizitat fabrica de cămăși „Braiconf”, Biserica „Buna Vestire” Greacă, Teatrul „Maria Filotti”, Grădina Mare. Școala din Germania a găzduit o vizită a delegației brăilene în perioada 16 -20 decembrie 2024, prilej cu care oaspeții au bifat câteva obiective interesante, precum: Brewery Weihenstepahn, Allianz Arena, FC Bayern Museum, Tegernsee Lake, Marienplatz.
Prof. Mariana Crăciun, ccordonator de proiect, a afirmat: „Vizitele/ mobilitățile din proiect ne-au dat posibilitatea să ne cunoaștem direct, să ne dezvoltăm cunoștințele despre învățământul european, să împrumutăm exemple bune, să cunoaștem locuri, oameni, tradiții. Elevii au locuit la acasă la parteneri având ocazia să cunoască o parte din valorile tradiționale ale familiei, să participe la activitatile proiectului și să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare. Limba principală din proiect a fost limba engleză, având ca obiectiv principal consolidarea limbii prin schimb comunicativ, dar și înțelegerea patrimoniului fiecărei tări implicate, respectarea mediului înconjurator și legarea de prietenii cu elevi de aceeași vârstă din școlile partenere. Toate aceste activități au urmarit îmbunătățirea competențelor transculturale a elevilor și cadrelor didactice participante, ceea ce a condus la dobândirea si consolidarea capacității de a coopera într-o echipa internațională”.